קידום אתרים - על קצה המזלג

איך הלקוח שלך יגיע לאתר שלך בחיפוש בגוגל לפני שהוא מגיע לאתרי המתחרים?

ברמה טכנולוגית של האתר שלך:
 
1. בניית אתר במערכות חינמיות.
בונים את האתר על מערכות חינמיות כגון בלוגים ב wordpress, ישראבלוג וכו'. זה לא הופך אתכם לבעלי האתר וגוגל מתייחס לכך. כמו שיש לכם עסק משלכם - גם האתר צריך להיות שלכם.
 
2. מבנה האתר.
כמו שלספר יש ראשי פרקים, גם לאתר צריך להיות ראשי פרקים מסודרים. 
ראשי הפרקים מופיעים כתפריט וכתת תפריט ולעיתים גם בתפריט בצד ימין של הדף. לכן נדרשת חשיבה מיוחדת - מה הלקוח מחפש באתר. לפרטים נוספים על אפיון אתר לחץ כאן.
 
3. ציון כותרות ברורות בכל דף של האתר. 
בממשק ניהול האתר שלך, בכל דף אמור להיות שדה שנקרא "כותרת מֱטַה" או "כותרת הדף". השדה הזה בעצם מראה מה שם הדף וניתן לראות אותו בלשוניות של הדף מעל הדפדפן. אם נכנס לדוגמא לדף תרבות של האתר ynet  - http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-538,00.html, נראה בלשונית של הדפדפן שלנו: ."תרבות ובידור – ynet". בצורה כזאת גוגל סורק את שם הדף ומקדם אותו. כאשר מישהו יחפש מילים כגון "תרבות" או "בידור" הוא יידע למצוא את הדף.
 
4. תיאור הדף,
דבר חשוב נוסף שנמצא בממשק הניהול - תיאור הדף, נקרא גם: "מֱטַה תיאור הדף". זהו בעצם תקציר על כל דף שבאתר. כאשר אדם מחפש בגוגל נושא מסויים, הוא מקבל תקציר תיאור של מה יש בכל קישור, וכך יבחר עד כמה הנושא רלוונטי לו. תקציר על הדף שבאתר צריך להיות:  מדוייק, תמציתי ומכירתי אשר יביא לכניסות ממוקדות רבות יותר.
 
5. בניית אתר בצורה חכמה.
ישנם בוני אתרים אשר "מתעצלים" ועושים לכל האתר – דף אחד, שתוכנו בלבד משתנה בין דפי התפריט. לשיטה הזאת קוראים frame (מסגרת). במצב שכזה נשאר לגוגל רק דף אחד לסרוק ולכן הוא יקודם פחות מאתר שיש לו יותר דפים.
 
6. בניית אתרים מבוססי פלאש. 
נכון שזה יפה ומרשים, אך גוגל לא יודע לסרוק את מה שכתוב בפלאש ולכן זה יוריד אותו בדירוג. בנוסף, במכשירי האייפון והאייפד (רוב הטאבלטים והסמארטפונים בשוק) לא יראו את מה שמצויין בפלאש. בנובמבר 2011 החברה שמפתחת את הפלאש הפסיקה את פיתוח התוכנה למכשירים הניידים, מה שמרמז לנו על העלמותה של הטכנולוגיה הזו מהעולם. בנוסף, הרבה דברים שנעשו בעבר בפלאש, ניתן לעשות ללא פלאש.
לא מזמן הגעתי לחנות רהיטים, בעל העסק ביקש ממני שאכנס לאתר האינטרנט שלו ולהתרשם. אך כיוון ששם החנות הופיע בפלאש, לא הצלחתי לראות באייפון שלי את שם בית העסק. אם הייתי צריכה לחפש את החנות בגוגל, סביר להניח, שלא הייתי מגיעה לאתר שלהם.
 
7. בדקו את האתר בגוגל.
כנסו לגוגל הזינו את האתר שלכם בצורה כזאת: site:http//webname ובמקום ה webname תזינו את שם האתר שלכם (כולל סיומת). 
תקבלו מספר תוצאות של כמה דפים גוגל סרק. במצב כזה ניתן לראות כמה קישורים יש לאתר שמוצג כלפי חוץ לגוגל. 
חשוב לוודא שאין יותר ואין פחות דפים ממה שבאמת יש בפועל באתר, כך יודעים שקישורים אלו הם איכותיים ומקושרים למקום הנכון.
 
ברמת תוכן האתר:
 
1. יש לחשוב על מילות מפתח וביטויים שמתאימים לעסק, שיבואו לידי ביטוי בדפי האתר.
כיוון שגוגל סורק כל דף באתר, בכל האתרים בעולם, חשוב להוסיף כמה שיותר מילים שיתארו נכונה את בית העסק. אם ניקח לדוגמה אתר של מאמן כושר אישי, הוא יצטרך לשים דגש באתר לביטויים בנושא כושר כדי שגוגל יזהה אותו כמאמן כושר. 
אסור לחשוב רחב מידי. אם נרשום "אימון אישי" בגוגל, נקבל גם מאמנים אסטרטגיים, גם מאמנים לגישור וגם מאמנים בקאוצ'ינג ומאמן הכושר שלנו יישאר הרחק בדפים האחרונים של גוגל. לכן חשוב להתאים את הביטויים המתאימים של העסק לתוכן האתר.
 
2. שאלות ותשובות נפוצות.
באותו הקשר של הסעיף הקודם, כאשר מישהו מעוניין לדעת: מה השעה בתיאלנד או איפה יש בתי מלון מומלצים בלונדון, הוא ינסח בתיבת החיפוש את כל השאלה. רצוי מאוד גם באתר שלכם לרשום בתוכן שאלות נפוצות הנוגעות לתוכן האתר שלכם. אפשר גם בדף שאלות ותשובות ואפשר להכניס את השאלה כמאמר בנושא. בסריקת גוגל את האתר הוא יידע לאתר את השאלה.
 
3. יכולת לבצע שינויים באתר.
אנחנו מדגישים כל הזמן שחשוב מאוד שבעל העסק יידע לבצע שינויים באתר שלו: להוסיף מאמרים, תמונות, סירטונים וכו'. אחת הסיבות העיקריות לכך: גוגל אוהב שינויים. אתר דינאמי שיביא לתנועה מחודשת של לקוחות, מעלה את הדירוג בחיפוש בגוגל. 
 
4. איכות או כמות?
איכות האתר מועילה הרבה יותר מכמות הדפים שבאתר. גוגל מנתח כמה זמן נשארים באתר שלך ומה הם מחפשים. אתר איכותי, שעונה על צורך ממוקד ללקוח שחיפש אותו, יעלה בדירוג של גוגל.
 
קישורים
 
1. שיתוף האתר ברחבי הרשת.
פרטים על האתר בבלוגים, קופוני הוזלה של העסק, נטוורקינג וכו', מעצים את חשיפת האתר. ככל שיש יותר כניסות לאתר, כך גם גוגל יידע שהאתר הוא טוב וידרג את האתר במקום גבוה יותר.
 
2.  קישורים חיצוניים לאתרים אחרים.
רצוי לשים קישורים חיצוניים (לאתרים אחרים) בתוך המאמרים. לקישורים האלו קוראים וויקי (על שם וויקיפדיה המרבה בשימושים בקישורים שכאלו). שימוש במאמר בשניים - שלושה קישורים יחזק את האתר ויקדם אותו בתוצאות החיפוש (רצוי לא יותר משלושה).
 
 
ממה יש להיזהר:
 
1. מחברות העוסקות בקידום שמבטיחים הבטחות.
אם חברת קידום מבטיחה לך את המקום הראשון או את הדף הראשון, תתרחק ממנה.
חוץ מהבעלים של גוגל, סביר להניח שאף אחד לא יכול לקיים את ההבטחה הזאת. יש אלפי חברות בשוק וכמובן תחרות רבה. 
לא להתפתות. אפשר ורצוי לבדוק אתרים אחרים שהם עבדו איתם ולראות כיצד הם קידמו אותם בתוצאות החיפוש ובאילו מילות מפתח.
 
2. היזהרו מקידום מהיר ולא אמיתי.
בעלי עסקים יעשו הרבה על מנת לקדם את האתר שלהם. הבטחות כגון: "קנה 2000 קישורים ותהיה הראשון בגוגל" או "ב 9.99$ נשלח את האתר שלך לכל מנועי החיפוש" עלול להביא לכך שגוגל יעניש את האתר שלכם. וכשגוגל מעניש זה אומר שהוא מעביר אתכם אחורה בתוצאות החיפוש. זהירות!
 
 
אנו באימפרסיב נשמח לעמוד לשירותכם ולהדריך אותכם ובמידת הצורך למצוא חברת קידום אמינה שתקדם את האתר שלכם.
 
 

קידום אתרים - על קצה המזלג