כל אחד שקידם אי פעם אתר אינטרנט בגוגל, יודע כמה שהופעה בדף התוצאות הראשון שלו באופן אורגני על ביטויים משמעותיים יכול לעשות הבדל עצום להכנסות העסק. אם כך, לא פלא שרבים מאד היו רוצים לדעת איך מקדמים אתר לטופ של התוצאות האורגניות. לנו, כחברת קידום אתרים עם המון ניסיון, יש את הידע כיצד להגיע לעמוד התוצאות הראשון בגוגל בתהליך מקצועי, ללא טריקים וללא שטיקים, ומבלי שתצטרכו לחשוש שגוגל יעניש את האתר שלכם בהמשך ויזרוק אותו מתוצאות החיפוש. בעמוד זה תמצאו את המדריך המלא שלנו איך לקדם אתר בגוגל לטופ של הטופ. במידה ותיישמו את ההמלצות המופיעות בו, כנראה שתהיו בדרך הנכונה להשתלט על הדף הראשון בגוגל ותגדילו את כמות הכניסות לאתר שלכם וכפועל יוצא מכך גם את כמות הפניות/מכירות ממנו.
ראשית, בואו ננסה רגע להבין מה המטרה של גוגל בכלל…
בקצרה, שגולשים ימצאו אצלו את התשובות לכל השאילתות שלהם, וזאת על מנת שיחזרו לחפש בו שוב ושוב.
ובאריכות, כיועץ קידום אתרים עם המון שנות ניסיון, אני יודע להגיד כי התשובה המרכזית לשאלה איך לקדם אתר בגוגל היא להבין למה מצפים הגולשים כאשר הם מקלידים שאילתא מסוימת בו, וזאת על מנת לספק להם את התשובה המתאימה והמקיפה ביותר. מה שהאלגוריתם של מנוע החיפוש עושה הוא לנסות להעריך את מידת שביעות הרצון של בני האדם שמבקרים באתר מסוים, ולפי הערכה זו להעניק לו ציון. בנוסף, האלגוריתם בוחן את מידת הסמכותיות של האתר, כלומר עד כמה ניתן להאמין בו ולהפיק ממנו תועלת. איך הופכים את האתר לכזה שמבטיח חוויית משתמש מעולה לכל גולש וגולשת ובנוסף הוא נתפש כמקור סמכות בתחום מסוים? שני המפתחות העיקריים הם איכות התכנים באתר ואיכות ורלוונטיות האתרים המקשרים אליו, ויש גם מספר לא מבוטל של היבטים טכניים שרצוי לטפל בהם כפי שצריך.

לקדם אתר בגוגל באמצעות תוכן איכותי מתאים
קידום אתרים אורגני בגוגל מסתמך רבות על תוכן איכותי באתר. מילים, תמונות, וידאו, אודיו, אינפוגרפיקות וכל דרך אחרת להעביר למי שנכנס לאתר ערך אמיתי.
ישנן שתי דרכים לגבש רשימה של תכנים נכונים עבור האתר: אפיון קהל היעד ומחקר מילות מפתח. עוד לפני השאלה איך לקדם אתר בגוגל, אנחנו מבררים למה בעצם נדרש קידום, כלומר מיהם הגולשים שחשוב לנו להרשים. כשאנחנו יודעים לשרטט פרופיל של המבקרים באתר, אנחנו יודעים מה הם רוצים לדעת – ויוצרים תכנים שמספקים מענה לכך.
מחקר מילות מפתח הוא פעולה שכל אחד יכול לבצע אם יקדיש לכך מספיק זמן, למשל בעזרת מתכנן מילות המפתח של Google Ads. הרעיון הוא ליצור רשימה של מילים וביטויים שעבורם אנחנו רוצים להופיע במקומות הראשונים בחיפושים. לאחר מכן, נוודא שלכל מילה או ביטוי יש עמוד מתאים באתר (בגלל שיש ביטויים דומים, ייתכן מצב שבו דף אחד מאפשר לנו לסמן V על כמה מילים). בנוסף, חשוב לשבץ את המילים והביטויים בעמודים השונים, אבל אך ורק באופן טבעי ועם הקשר נכון לטקסט.
טיפ חשוב: גוגל אוהבת אתרים שמתעדכנים לעתים קרובות. הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא ליצור בלוג, ולהעלות אליו – לפחות פעם בשבוע-שבועיים – תוכן חדש.
איך לקדם אתר בעזרת קישורים? חשוב לעשות זאת נכון
מרכיב חשוב נוסף בתשובה לשאלה איך מקדמים אתר כך שהוא יגיע לדף התוצאות הראשון הוא קישורים אל הדפים השונים בו, וחייבים להיעזר בשירותיו של מקדם אתרים סופר מקצועי כדי להשיג את הקישורים האיכותיים והמתאימים ביותר לאתר שלכם.
זוהי בעצם הדרך של גוגל להעריך את מידת הסמכותיות של האתר, ומאחר שבעבר היו ניסיונות רבים לרמות את מנוע החיפוש עם לינקים לא אותנטיים (למשל מאתרים שכללו אך ורק המוני קישורים לאתרים אחרים), האלגוריתם של גוגל כולל כמה וכמה עדכונים שיודעים לזהות קישורים לא אמינים – ולא כדאי לבחון את גוגל.
מה הופך קישור למועיל? אם הוא מגיע מאתר רציני (כלומר כזה שבעצמו מציע לגולשים תוכן בעל ערך) ורלוונטי לתחום שבו עוסק האתר שלכם – זו התחלה טובה. בנוסף, רצוי להקדיש תשומת לב לעוגן, כלומר הטקסט שעליו מולבש הלינק. בחלק מהמקרים, העוגן יכול להיות הביטוי המקודם בלי שום תוספת, אבל חובה ליצור גם קישורים שמופיעים על גבי טקסט שהוא לא מילת החיפוש, אלא משפט ארוך יותר שמבהיר לגולשים מה מצפה להם אם ילחצו על הלינק.
טיפ חשוב: ישנם כלים שבודקים באופן יסודי ומדוקדק את הקישורים אל האתר ומסייעים לנו לטפל בנושא. בין המומלצים שבהם: Moz, Ahrefs ו-Majestic SEO. הממשקים שלהם ידידותיים מאוד למשתמש, אבל הם ניתנים בתשלום. מצד שני, למי שחשוב להבין איך לקדם אתר בגוגל כדאי כמובן להשקיע בכך.
איך לקדם אתר בגוגל בהיבט הטכני?
- בחרו שרת אחסון חזק – כדי שהאתר שלכם ייטען במינימום זמן (מהירות הטעינה הנה פרמטר חשוב מאוד בגוגל).
- העלו קובץ Sitemap.xml לכלי מנהלי האתרים של גוגל – זו הדרך להודיע ךגוגל שיש לנו אתר אינטרנט ומהם הדפים, התמונות וקטעי הוידאו שהוא כולל ומה החשיבות של כל תוכן מבחינתנו.
- התאמה מושלמת למובייל – אתרים חייבים להיות מותאמים לא רק לדסקטופ, אלא גם למובייל ולטאבלטים.
- הגדרת תגיות מטא לכל עמודי האתר באופן שמשלב את מילות המפתח שרוצים לקדם בכל עמוד ובהנעה לפעולה של הגולש להיכנס לאתר. באמצעות תגיות המטא אתם למעשה מגדירים איך כל עמוד באתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל.