איך עושים קידום אתרים לוקאלי?

גם בעולם שבמידה רבה הפך לכפר גלובלי, יש לא מעט עסקים שמוגדרים כמקומיים. חברת הובלות בנתניה, מעבדה לתיקון סמארטפונים בקריות, פיצריה ברחובות ויש כמובן עוד דוגמאות – עבור כל אלה קהל היעד הרלוונטי נמצא בסביבת העסק, בין אם באופן קבוע, ובין אם בנקודת זמן ספציפית (למשל מי שבמהלך חופשה בכנרת הסמארטפון שלו התקלקל מן הסתם יחפש מעבדה לתיקון סלולר בטבריה). בהתאם, השיווק היעיל ביותר יהיה קידום לוקאלי שמכוון אל הקהל הנ”ל.

1. Google My Business – חובה לקידום אתרים לוקאלי

אחת הפעולות החשובות ביותר במסגרת קידום אתרים לוקאלי היא פתיחת חשבון ב- Google My Business. כרטיס העסק צריך לכלול מידע מפורט ככל האפשר, כדי שהגולשים שנחשפים אליו כשהם מבצעים חיפוש מסוים ידעו מיד מה העסק מציע להם (כדאי לזכור שבמקרים רבים החיפושים הם תוך כדי תנועה, ובאופן כללי השאיפה היא לדעת כמה שיותר עוד לפני שמגיעים אל העסק או יוצרים איתו קשר).

בנוסף לשעות הפתיחה ולתחומי התמחות ספציפיים, מומלץ לצרף ביקורות של לקוחות, שאלות מקובלות (וכמובן תשובות מדויקות עליהן) וכן תמונות (ואפילו קטעי וידאו רלוונטיים אם יש כאלה). דגש חשוב נוסף הוא עדכון הכרטיס בגוגל מיי ביזנס בכל פעם שיש שינוי בעסק. כל המידע הנ”ל, בתוספת המיקום של העסק על המפה, מוצג בפני מי שחיפש את שם העסק, בפני מי שביצע חיפוש מקומי וגם בפני מי שהקליד בגוגל שאילתה כללית ומנוע החיפוש זיהה שהוא נמצא בקרבת מקום אל העסק.

2. מקומונים אינטרנטיים

קידום אתרים כולל יצירת קישורים לאתר העסק מאתרים רלוונטיים. בהתאם, קידום אתרים לוקאלי חייב לכלול לינקים ממקומונים אינטרנטיים, ולצורך כך יש ליצור תכנים בעלי אופי מקומי ועם זיקה הדוקה לאזור שבו פועל העסק.

בנוסף, המאמרים שיפורסמו במקומונים המקוונים – הגרסה העדכנית למקומונים המודפסים של פעם ולמודעות שהיו בהם – צריכים להציע ערך אמיתי לגולשים, כלומר מידע רלוונטי בתחום הפעילות של העסק, טיפים מועילים, חידושים מעניינים וכו’.

3. קידום אתרים לוקאלי – גם ברשתות חברתיות

רשתות חברתיות הן עוד אפיק שתורם רבות לקידום עסק מקומי. נוכחות נכונה בפייסבוק או באינסטגרם (וישנן כמובן עוד רשתות שעשויות להיות רלוונטיות בהתאם לתחום שבו פועל העסק) מובילה להתגבשות של קהילה, ואם מקפידים לשמור על קשר עם העוקבים, אפשר למתג את העסק כמוביל באזור וכאהוב במיוחד. מדף הפייסבוק אפשר ליצור גם הפניות לעמודים ספציפיים באתר וכך לתרום לתהליך קידום אתרים לוקאלי.

4. מילות מפתח עם אזור גאוגרפי

תהליך קידום אתרים אורגני נשען תמיד גם על הוספת תוכן קבועה – תוכן בעל ערך לגולשים. מאחר שחלק משמעותי מהחיפושים הרלוונטיים לעסק כולל מילות מפתח כמו “בחיפה”, “במרכז”, “בגליל” וכו’, כדאי ליצור את התכנים כך שיכללו ביטויים מתאימים – למשל “איך לבחור חברת הובלות בבאר שבע” או “5 טיפים להדברה ירוקה בצפון”.

המלצה נוספת היא לכתוב בפוטר (החלק התחתון של כל דף באתר) באופן ברור ובולט את הכתובת של העסק, ואפילו לצרף מפה כדי לעזור לגולשים למצוא אתכם ולהגיע אליכם בקלות ובמהירות.

צריכום עזרה בקידום אתרים לוקאלי של העסק שלכם? השאירו פרטים!

שתפו חברים

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

השאירו תגובה