בדיקת קישורים נכנסים לאתר [מדריך צעד אחר צעד]

הקישורים שנכנסים אל כל אחד מהעמודים באתר שלכם הם אחד המרכיבים המשפיעים ביותר על הציון שהם מקבלים ממנועי החיפוש השונים. עובדה חשובה נוספת היא שבשנים האחרונות גוגל, ואיתה שאר החברות בתחום, בוחנות בקפידה כל לינק ולינק – כדי לדייק את הדירוג שלהן. בהתאם, יש קישורים שלא ישפרו את הציון של האתר שלכם, ויש גם מקרים שבהם אתרים נענשים, בחומרה, בגלל לינקים בעייתיים. המסקנה המתבקשת: בדיקת קישורים נכנסים לאתר היא חובה.

מתי חשוב במיוחד לבצע בדיקת קישורים נכנסים?

לרוב, בדיקת הקישורים הנכנסים מתבצעת במסגרת תהליך קידום אתרים אורגני, באופן מקצועי ויסודי. יחד עם זאת, מומלץ לבחון את הלינקים שמובילים לאתר שלכם גם באופן שוטף, כשהתדירות נקבעת בהתאם להיקף הפעילות באתר ולכמות השינויים המוערכת בפרופיל הקישורים אליו.

בכל מקרה, כדאי לעשות זאת לפחות פעם בכמה חודשים, מה גם שעם הכלים המתקדמים והנוחים בתחום – בדיקת קישורים נכנסים לאתר היא פעולה די פשוטה ומהירה.

הכלים המתקדמים ביותר לביצוע בדיקת קישורים נכנסים לאתר שלכם

בזכות חשיבות הבדיקה, פותחו שלל כלים שמאפשרים את ביצוע הפעולה. חלקם חינמיים לגמרי, אחרים מוצעים בתשלום אבל מאפשרים כמות מסוימת של בדיקות ללא תשלום ואחרים מעניקים תקופת התנסות שתעזור לכם להחליט האם תרצו להשקיע בהם כסף. הפרמטרים העיקריים לבחירה מבין שלל האופציות הם ממשק המשתמש, ובעיקר נוחות העבודה איתו עבורכם, ורמת הדיוק של הממצאים (שאותה כמובן אפשר רק להעריך, שכן אין דרך לדעת בוודאות מוחלטת עד כמה הנתונים שמציג כל כלי תואמים לאלה שמחשבת גוגל על סמך האלגוריתם שלה).

בדיקת קישורים נכנסים לאתר
תמונה: alphaspirit / 123RF Stock Photo

Majestic SEO

כלי שהוסיף לעולם השיווק הדיגיטלי שני מושגים שמבטאים את המהות של בדיקת קישורים נכנסים: Citation Flow ו-Trust Flow.

המדד הראשון, Citation, מספק אומדן לגבי כמות הקישורים אל דף כזה או אחר באתר שלכם. המדד השני, Trust, מספק לכם אינדיקציה טובה לגבי הציון של האתר המפנה עצמו ולגבי מידת הרלוונטיות שלו אליכם – 2 פרמטרים שמנועי החיפוש ובראשם גוגל מייחסים להם חשיבות רבה.

המצב האופטימלי הוא כמובן גם Trust גבוה וגם Citation גבוה. אם ה-Citation נמוך כדאי לנסות ליצור עוד לינקים, ואם הכמות מרשימה ואילו האמון פחות, מומלץ להתעמק עוד בנתונים ולהבין איזה קישורים לא באמת תורמים לכם.

Ahrefs

כלי מצטיין גם מבחינת רמת הדיוק וגם מבחינת רמת הפירוט. בין השאר תוכלו להבין, ובמהירות, מה מצב האתר בדירוגים עבור מילות מפתח שונות, כמה קישורים יש אליכם, לפלח אותם לפי סיומת ה-URL (למשל .gov מעיד לרוב על איכות גבוהה ולכן התועלת תהיה רבה), כמה מתוכם הם No-Follow, ועוד.

Google Search Console

הכלי של גוגל לצורך בדיקת קישורים נכנסים, ולכן באופן טבעי מיוחסת לו רמת האמינות הגבוהה ביותר. מצד שני, לא כל הנתונים החשובים מופיעים בו, וגם התצוגה הוויזואלית שלו טעונה שיפור. זהו כלי חינמי שכל בעל אתר יכול לחבר את האתר שלו אליו. למידע נוסף על כלי מנהלי האתרים >>

Moz

עוד כלי שכדאי להיעזר בו לצורך בדיקת קישורים נכנסים לאתר שלכם. הוא ניתן להוספה לדפדפן של גוגל, הלא הוא הכרום, ומספק מידע מפורט ובעל ערך רב, כמו למשל ה-DA (חוזק הדומיין). ל-Moz יש גם כלי בתשלום שמציג נתונים מקיפים יותר.

Seo SpyGlass

בניגוד לכל הכלים הקודמים, ה-SpyGlass הוא תוכנה ולא אתר. מצד שני, ניתן להשתמש בו תמורת תשלום חד פעמי ולא בעבור תשלום קבוע מדי חודש. הדוחות של התוכנה מפורטים מאוד ונוחים להבנה.

איך להפיק מקסימום תועלת מממצאי הבדיקה החשובה?

לבדיקת קישורים נכנסים לאתר יש 2 מטרות עיקריות:

  1. למחוק קישורים שאין בהם תועלת ושאף עלולים להזיק לדירוג בגוגל ובשאר מנועי החיפוש.
  2. להחליט כמה משאבים (זמן, כסף, אנרגיות) להשקיע ביצירת לינקים חדשים, איכותיים כמובן.

המידע המקיף שמספקים כל הכלים שפורטו במדריך יעזור לכם להבין מהם האתרים שלינק מהם יהיה בעל ערך גבוה במיוחד. בהתאם, בניית הקישורים תתאפיין ביעילות גבוהה, ותוכלו להפיק מקסימום תועלת מההשקעה – בדרך למקומות הראשונים בתוצאות החיפושים הרלוונטיים מבחינתכם.

שתפו חברים

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

השאירו תגובה