מדוע חשוב להשקיע בקידום אורגני ובקידום לוקאלי בגוגל?

קידום אתרים הוא תחום מרתק שהשינויים בו תכופים ומשמעותיים. באופן טבעי, כל עסק שרוצה למצות את הפוטנציאל שלו שואף להופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפושים הרלוונטיים, ולעשות זאת בתזמון האידיאלי – ולכן במקביל לקידום האורגני מוקדשת תשומת לב רבה גם לקידום הלוקאלי.

מה זה קידום אתרים לוקאלי ולמה הוא חשוב?

קידום אתרים באופן לוקאלי נועד להעלות את הציון שגוגל מעניקה לדפים השונים באתר עבור חיפושים שמוגדרים כמבוססי מיקום. ישנם שני סוגים של חיפושים לוקאליים:

  1. הסוג הראשון הוא חיפושים שבהם מופיע במפורש ביטוי שמעיד על חשיבות המיקום הגיאוגרפי, כמו למשל “רופא שיניים בצפון”, “פיצה טבעונית בחיפה”, “תיקון סמארטפונים ברחובות”, “צימר ברמת הגולן” וכו’.
  2. הסוג השני הוא שאילתות שאמנם לא כוללות מילת מפתח שכזו, אבל גוגל מעריכה שהלוקיישן משמעותי מבחינת הגולש. התופעה הזו נפוצה בעיקר כשהחיפוש מתבצע דרך הסלולר, אבל לא רק, ובכל מקרה מוצגת בפני הגולש בדף תוצאות החיפוש גם מפה ועליה מסומנים עסקים רלוונטיים (שזוכים להבלטה באופן כללי).

עפ”י הערכות שונות, שיעור החיפושים הלוקאליים מהווה כיום כ-40% מכלל השאילתות בגוגל, ובנוסף החיפושים מבוססי המיקום נמצאים במגמת גידול של ממש. בהתאם לנתונים אלה, גוגל מייחסת חשיבות רבה יותר מבעבר לסוגיה הזו, ובין השאר מאפשרת לעסקים לפתוח כרטיס ב-Google My Business כדי להציג לגולשים נתונים רלוונטיים עוד לפני שנכנסו לאתר של העסק.

המסקנה המתבקשת: אם גוגל מתייחסת בכובד ראש לחיפושים מקומיים, כדאי גם לכם לבצע קידום אתרים לוקאלי, ורצוי בעזרת מקצוענים בעלי ניסיון בפעולה ספציפית זו.

קידום לוקלי במסגרת קידום אתרים
(תמונה: ahmetemre / 123RF Stock Photo)

למה אסור להזניח את הקידום האורגני?

במקביל להקדשת המשאבים לקידום לוקאלי, אי אפשר להזניח את הפעולות השונות שנכללות במסגרת קידום אורגני בגוגל – ובפרט השבחת התוכן באתר ויצירת פרופיל קישורים.

הסיבה לכך פשוטה: הקידום הלוקאלי אמנם יבליט את האתר בתוצאות חיפושים שמבוססים על מיקום, כולל כאמור הופעה על המפה ואפשרות לגולשים לקבל מידע מפורט (שעות פתיחה, הנחיות הגעה, תמונות, שאלות ותשובות, סקירות לקוחות ועוד), אבל ישנם כמובן גם לקוחות פוטנציאליים שלא מבצעים חיפושים לוקאליים וחבל לפספס חלק נרחב מקהל היעד.

בנוסף, כדאי לזכור שתהליך SEO ויצירת תוכן איכותי לאתר משדרגים משמעותית את חוויית המשתמש של כל גולש וגולשת שמגיעים לדפים השונים. בהתאם, אחרי שבשלב הראשון בזכות הקידום הלוקאלי משכתם את תשומת הלב של לקוחות רלוונטיים, מגיע השלב השני והוא יצירת רושם מקצועי במיוחד בזכות ההשקעה באתר – ומכאן הדרך להפיכת מתעניינים למשלמים קצרה.

איך לשלב את הקידום הלוקאלי עם האורגני במקסימום יעילות?

קידום אתרים הוא כאמור תחום דינמי להפליא, בין השאר בגלל העדכונים התכופים באלגוריתם של גוגל. רק היכרות מעמיקה עם האלגוריתם ועם כל השינויים בו יכולה להבטיח, וגם לקיים, קידום לוקאלי ואורגני משולבים באופן מושכל ובהתאם מניבים תוצאות טובות במיוחד – כך שמומלץ לעבוד עם חברה בעלת ניסיון ספציפי בקידום אתרים של עסקים מקומיים.

שתפו חברים

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

השאירו תגובה