איך לקדם אתר בגוגל לדף התוצאות הראשון? [מדריך מפורט]

כל בעלי האתרים מודעים לחשיבות העצומה של הופעה בדף התוצאות הראשון בגוגל עבור חיפושים רלוונטיים מבחינתם, ובהתאם מחפשים את התשובה המקיפה והמפורטת ביותר לשאלה איך מקדמים אתר באופן מושלם. מאחר שאנחנו כבר יודעים מה גוגל רוצה ועל סמך מה הוא מדרג את אינספור הדפים באינספור האתרים, יצרנו בעבורכם מדריך מתאים. יישום כל ההצעות שבמדריך יזניק את האתר שלכם לצמרת ויגדיל במידה ניכרת את מספר הגולשים שמגיעים אליו מדי יום.

איך לקדם אתר בגוגל

אז מה גוגל בעצם רוצה?

בשתי מילים: גולשים מרוצים.

בקצת יותר מילים: התשובה העקרונית לשאלה איך לקדם אתר בגוגל היא להבין מהן הציפיות של הגולשים שמחפשים תוצאה לשאילתה שהם הקלידו בגוגל – ולספק אותן. מה שהאלגוריתם של מנוע החיפוש עושה הוא לנסות להעריך את מידת שביעות הרצון של בני האדם שמבקרים באתר מסוים, ולפי הערכה זו להעניק לו ציון. בנוסף, האלגוריתם בוחן את מידת הסמכותיות של האתר, כלומר עד כמה ניתן להאמין בו ולהפיק ממנו תועלת. איך הופכים את האתר לכזה שמבטיח חוויית משתמש מעולה לכל גולש וגולשת ובנוסף הוא נתפש כמקור סמכות בתחום מסוים? שני המפתחות העיקריים הם תוכן וקישורים, ויש גם מספר פעולות טכניות שמומלץ מאוד לבצע.

תוכן – המפתח מספר 1 לקידום אתר בגוגל

קידום אורגני בגוגל נשען על תוכן איכותי. מילים, תמונות, וידאו, אודיו, אינפוגרפיקות וכל דרך אחרת להעביר למי שנכנס לאתר ערך אמיתי.

יש שתי דרכים לגבש רשימה של תכנים נכונים עבור האתר: אפיון קהל היעד ומחקר מילות מפתח. עוד לפני השאלה איך לקדם אתר בגוגל, אנחנו מבררים למה בעצם נדרש קידום, כלומר מיהם הגולשים שחשוב לנו להרשים. כשאנחנו יודעים לשרטט פרופיל של המבקרים באתר, אנחנו יודעים מה הם רוצים לדעת – ויוצרים תכנים שמספקים מענה לכך.

מחקר מילות מפתח הוא פעולה שכל אחד יכול לבצע אם יקדיש לכך מספיק זמן, למשל בעזרת מתכנן מילות המפתח של Google Adwords. הרעיון הוא ליצור רשימה של מילים וביטויים שעבורם אנחנו רוצים להופיע במקומות הראשונים בחיפושים. לאחר מכן, נוודא שלכל מילה או ביטוי יש עמוד מתאים באתר (בגלל שיש ביטויים דומים, ייתכן מצב שבו דף אחד מאפשר לנו לסמן V על כמה מילים). בנוסף, חשוב לשבץ את המילים והביטויים בעמודים השונים, אבל אך ורק באופן טבעי ועם הקשר נכון לטקסט.

טיפ חשוב: גוגל אוהבת אתרים שמתעדכנים לעתים קרובות. הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא ליצור בלוג, ולהעלות אליו – לפחות פעם בשבוע-שבועיים – תוכן חדש.

קישורים – המפתח המרכזי לקידום אתר בפעולות חיצוניות לאתר

המרכיב המשמעותי השני בתשובה לשאלה איך מקדמים אתר כך שהוא יגיע לדף התוצאות הראשון הוא קישורים אל הדפים השונים בו.

זוהי בעצם הדרך של גוגל להעריך את מידת הסמכותיות של האתר, ומאחר שבעבר היו ניסיונות רבים לרמות את מנוע החיפוש עם לינקים לא אותנטיים (למשל מאתרים שכללו אך ורק המוני קישורים לאתרים אחרים), האלגוריתם של גוגל כולל כמה וכמה עדכונים שיודעים לזהות קישורים לא אמינים – ולא כדאי לבחון את גוגל.

מה הופך קישור למועיל? אם הוא מגיע מאתר רציני (כלומר כזה שבעצמו מציע לגולשים תוכן בעל ערך) ורלוונטי לתחום שבו עוסק האתר שלכם – זו התחלה טובה. בנוסף, רצוי להקדיש תשומת לב לעוגן, כלומר הטקסט שעליו מולבש הלינק. בחלק מהמקרים, העוגן יכול להיות הביטוי המקודם בלי שום תוספת, אבל חובה ליצור גם קישורים שמופיעים על גבי טקסט שהוא לא מילת החיפוש, אלא משפט ארוך יותר שמבהיר לגולשים מה מצפה להם אם ילחצו על הלינק.

טיפ חשוב: ישנם כלים שבודקים באופן יסודי ומדוקדק את הקישורים אל האתר ומסייעים לנו לטפל בנושא. בין המומלצים שבהם: Moz, Ahrefs ו-Majestic SEO. הממשקים שלהם ידידותיים מאוד למשתמש, אבל הם ניתנים בתשלום. מצד שני, למי שחשוב להבין איך לקדם אתר בגוגל כדאי כמובן להשקיע בכך.

איך לקדם אתר בגוגל ביעילות בעזרת פעולות טכניות בסיסיות?

  • בחרו אחסון איכותי – על-מנת שהאתר ייטען במינימום זמן (מהירות העלייה היא פרמטר חשוב מאוד בגוגל).
  • מפת אתר – הדרך שלנו ליידע את גוגל שיש אתר, אילו דפים, תמונות ו-וידאו הוא כולל ומה החשיבות של כל תוכן מבחינתנו. למידע נוסף על מפת אתר לחצו כאן.
  • ידידותיות למובייל – אתרים חייבים להיראות מושלם בכל מסך.
  • תגיות מטא ו-Alt – הוספת כותרת ותיאור לכל תמונה מבטיחה שגם היא תתרום לציון של הדף שבו היא מופיעה. בנוסף, חשוב להקדיש תשומת לב לכותרת ולתיאור של כל עמוד – זהו האופן שבו העמוד מופיע בתוצאות החיפוש, ואם הוא מעניין ומניע לפעולה יש סיכוי גבוה יותר שהגולשים ילחצו עליו.

שתפו חברים

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

השאירו תגובה