המדריך המלא לביצוע מחקר מילות מפתח מקיף בגוגל

מחקר מילות מפתח מהווה את הבסיס לכל תהליך קידום האתר. כשלא מבצעים אותו נכון, התוצאה עלולה להיות פספוס של מילים וביטויים מרכזיים, כלומר כאלה שחלק נכבד מקהל היעד מחפש, ובמצב כזה האתר לא ימצה את הפוטנציאל המלא שלו. לעומת זאת,כאשר מבצעים מחקר מילות מפתח באופן יסודי ומקצועי, התוצאה תהיה בניית אתר מושכלת על בסיס שלד איתן ומדויק – שלד שכולל עמוד עם תוכן איכותי עבור כל אחד מהביטויים אותם תרצו לקדם. (כשבאופן טבעי ייתכן מצב שבו דף אחד מספק מענה למספר ביטויים, למשל את “קידום אתרים” ואת “קידום אורגני בגוגל” אפשר לקדם באמצעות אותו עמוד).

איך גוגל עוזרת לכם לבצע מחקר מילות מפתח?

כדי לבצע חיפוש מילות מפתח ביעילות, כדאי להיעזר בכלים מקצועיים שונים ובראשם מתכנן מילות המפתח של גוגל (Keyword Planner).

כלי זה מומלץ עבור מחקר מילות מפתח בגוגל משתי סיבות עיקריות: הוא מספק כמות עצומה של אינפורמציה בעלת ערך רב, והוא ידידותי מאוד למשתמשים. ה-Keyword Planner נמצא בתוך גוגל אדוורדס, אם כי לא צריך לפרסם מודעות כדי ליהנות ממנו, והוא מעשיר את רשימת הביטויים בשתי דרכים עיקריות:

  1. אם אנחנו יוצרים בעצמנו רשימה ראשונית, המתכנן יציע לנו שלל אופציות שעשויות להתאים. אם למשל ברשימה שלנו יש מעבדת סלולר, נקבל את “החלפת מסך אייפון 11”.
  2. הדרך השנייה היא מידע לגבי חיפושים שהתבצעו בגוגל בפרק זמן נתון (וגם עם פילוח גיאוגרפי אם הוא חשוב לנו). כשאנחנו יודעים כמה אנשים חיפשו ביטוי מסוים ויש לנו אינדיקציה טובה לגבי עד כמה התחרות עליו קשה, אנחנו יכולים לתכנן סדר עדיפויות נכון ולהשקיע בביטויים הכדאיים ביותר.

כלי נוסף של גוגל שעוזר להשלים מחקר מילות מפתח הוא Google Trends. היתרון שלו הוא שניתן בעזרתו להגיע לביטויים שרק התחילו להיות פופולריים ולכן לא יופיעו במתכנן מילות המפתח, וכן למילות חיפוש עונתיות.

מחקר מילות מפתח בגוגל

חיפוש מילות מפתח של מתחרים עם Screaming Frog

עוד כלי שכדאי להכיר כשרוצים לבצע מחקר מילות מפתח הוא Screaming Frog. המטרה של קידום אתרים אורגני בגוגל היא להקדים את המתחרים, ולכן כדאי ללמוד מהם, ובמיוחד מהמצטיינים שבהם.

איך עושים את זה? תחילה מחפשים בגוגל ביטוי שכבר מופיע ברשימה שאנחנו מגבשים. לאחר מכן, לוקחים את 3-4 התוצאות הראשונות של עסקים בודדים (בדיקת פורטלים כלליים פחות יעילה מבחינה זו). כשמקלידים את הכתובת של האתרים המובילים ב-Screaming Frog ניתן למצוא תחת Page Titles את כל הכותרות בכל אתר, ולקבל מהם השראה לעמודים באתר שלנו ולביטויים שכדאי לקדם עבורם.

שימוש בצפרדע לביצוע מחקר מילות מפתח
שימוש ב-Screaming Frog למחקר מילות מפתח

אופציה למתקדמים – Ubersuggest

Ubersuggest הוא כלי יעיל שמציע גם סקירה כללית, גם רעיונות לעוד מילות מפתח וגם ניתוח של דפי תוצאות חיפוש רלוונטיים. הוא מבוסס על ההשלמה האוטומטית של גוגל ועל מתכנן מילות המפתח, ויודע לספק הערכות מדויקות מאוד של נפח כל חיפוש שאתם מתעניינים בו.

יצירת ביטויים על סמך מילות חיפוש

מרכיב נוסף של מחקר מילות מפתח בגוגל מקיף במיוחד הוא הרכבת ביטויים מתוך מילים רלוונטיות. אם לדוגמה מדובר באתר שמפרסם צימרים, אפשר להוסיף למילים “צימר” או “צימרים” גם מיקום גיאוגרפי (במרכז, בראש פינה, בירושלים וכו’) וגם מאפיינים (בזול, רומנטי, לפי שעה, יוקרתיים, עם בריכה וכו’) – וכך לקבל ביטויים ממוקדים מאוד. יש כלים שמבצעים חיבורים אוטומטיים וניתן לבצע את החיבורים גם באופן ידני.

מחקר מילות מפתח בעזרת פורומים מקצועיים

פורומים מקצועיים בתחום הפעילות של העסק הם עוד מקור מצוין עבור מחקר מילות מפתח בגוגל. בפורומים האלה אפשר למצוא שאלות שמעסיקות את הגולשים, ולהשתמש בהן כבסיס לביטויים ברשימת מילות המפתח. בפרט, כדאי לקחת את השאלות הפופולריות ביותר – למשל “כמה עולה מצבר לאופניים חשמליים”, “מה עדיף גלקסי 10 או אייפון X”, “האם הלבנת שיניים בטוחה?” ועם מעט השקעה של זמן תוכלו למצוא שלל מילים וביטויים שכדאי לקדם את האתר עבורם.

טיפ חשוב!

חיפוש מילות מפתח בדרכים שונות מבטיח שאף ביטוי חשוב לא יתפספס. מצד שני, התוצאה היא רשימה ארוכה מאוד של אופציות, ולכן עבודה מסודרת היא חובה. מומלץ ליצור טבלה עם כל המילים והביטויים שעלו, מידע רלוונטי אודות כל אחד מהם ודירוג של החשיבות. לאחר שיוצרים באתר דף מתאים עבור ביטוי מסוים, כדאי כמובן לסמן זאת בטבלה. בהצלחה!

שתפו חברים

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

השאירו תגובה