קידום אורגני בגוגל נחשב לאחד מהכלים הטובים ביותר לקידום האתר, את זה כל אחד יודע. אבל איך עושים קידום אורגני בצורה נכונה ומדויקת, זה כבר דורש מקצועיות וניסיון. אחרי שנים של תהליכי קידום במגוון אתרים, ניצחונות והפסדים, אפשר להגדיר שכדי להצליח בתהליך קידום אורגני בצורה מקצועית ולהגיע למיקומים גבוהים נדרשות 7 פעולות קריטיות. רוצים לדעת מה הן? הכל במאמר הבא.
1. בנו קישורים איכותיים
אחד האלמנטים שהכי משפיעים על הדירוג בגוגל וכתוצאה מכך, על מיקום האתר בתוצאות חיפוש זה הקישורים האיכותיים המובילים לאתר שלכם. תחשבו על זה ככה, גוגל בעצם לוקח בחשבון שאם אתרים איכותיים ומוערכים מפנים אליכם, כנראה שאתם אותוריטה בתחום והאלמנט הזה נותן לכם קרדביליות ומהימנות בעיני גוגל – וזה המון! שירות בניית קישורים איכותיים לצורך קידום אתרים בגוגל זה בהחלט דורש מקצועיות ולכן חשוב לקחת חברה שיודעת להביא לכם קישורים איכותיים.
2. הקפידו על חווית משתמש טובה
אם יש אחוזי נטישה גבוהים לאתר שלכם בגלל בעיות פונקציונאליות, כפתורים שלא עובדים, אתר איטי, באגים וכד’, גוגל יזהה את זה והדבר הזה עלול לפגוע בדירוג שלכם. חשוב מאוד לעבור על האתר שלכם, לתקן מה שלא עובד טוב ואם צריך גם לרענן את העיצוב או את חבילת האחסון. שימו לב, אם האתר שלכם איטי מאוד ובקושי נטען זה ישפיע באופן משמעותי על הדירוג שלכם.
3. צרו תוכן איכותי
גוגל מאוד אוהב אתרים שמעדכנים כל הזמן את התכנים, נוגעים בטרנדים החדשים ביותר ומעשירים את הגולשים בתוכן טוב ומלמד. ככל שתהיה חזרתיות גבוהה יותר לאתר שלכם, ככל שזמני השהייה יהיו גבוהים יותר ושביעות רצון גבוהה יותר הדירוג שלכם ישתפר. שימו לב, מומלץ לתת ערך מוסף בכל מאמר.
אין לכם השראה? תחשבו מה הלקוחות שואלים אתכם בדרך כלל, מה השיח הכללי איתם, איפה אתם מספרים להם דברים משפתיעים אותם וזאת בעצם התחלה טובה מאוד ליצירת תוכן איכותי משנותן ערך מוסף לגולש.

4. התאימו את האתר למובייל
רוב הזמן וברוב האתרים אחוזי הגלישה מהמובייל גבוהים משמעותית מאלה של הדסקטופ ולכן, חשוב מאוד לדאוג שהתאמת האתר למובייל תהיה מעולה ואם אתם בדרך להקמת אתר חדש, עדיף שתתחילו קודם כל מהמובייל ורק לאחר מכן תתאימו לדסקטופ.
5. התמקדו בכוונת החיפוש
לא די להיות תחת מילת חיפוש, אלא לפי כוונת החיפוש של הגולש. אם אתם מעוניינים למכור מוצר ואתם יודעים שבשלב ה”מחקר” של הגולש יש שאלות נפוצות – כתבו על כך מאמר והציעו לו פתרון. חשוב שהמאמר ייתן ערך מוסף משמעותי.
6. הישארו מעודכנים כל הזמן
גוגל כל פעם מעדכנים את האלגוריתם, משכללים אותו ושמים דגש על דברים אחרים. חשוב לזכור שלגוגל איכפת בעיקר מהגולשים וכל המטרה של מנוע החיפוש הזה הוא לתת לגולשים מענה כמה שיותר מדויק לחיפוש שלהם ולכוונת החיפוש שלהם. לכן חשוב להישאר מעודכנים כל הזמן.
7. ניתוח וביצוע שיפורים
אתם חייבים! לבדוק לאורך כל הדרך מה התוצאות שהגעתם אליהן ואיפה ניתן לשפר. חשוב מאוד לעשות כל הזמן את הבקרה. תהליך נכון בוחן את עמודי האתר, ביטויים חדשים וגם הזדמנויות לקידום ביטויים קצרים וארוכים שנמצאים במיקומים עם פוטנציאל טוב לשיפור מהיר.
לסיכום
קידום אתרים אורגני הוא תהליך מורכב שדורש ידע, ניסיון, מקצועיות – ובעיקר סבלנות של מומחה קידום אתרים מנוסה.
באמצעות 7 הפעולות השוטפות שהצגנו, תוכלו לשפר את מיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש ולזכות בחשיפה גבוהה יותר. חשוב לזכור שקידום אורגני אינו תהליך חד-פעמי אלא מתמשך, שמחייב בדיקה ושיפור מתמידים כדי להישאר רלוונטיים ועדכניים.
הקדישו זמן ומשאבים לבניית קישורים איכותיים, שיפור חווית המשתמש, יצירת תוכן איכותי, התאמה למובייל, מיקוד בכוונת החיפוש, שמירה על תוכן עדכני ומחודש לחודש הקפידו על ניתוח ביצועים. כך, תוכלו למקסם את הפוטנציאל של האתר שלכם וליהנות מתוצאות גבוהות בגוגל – שיובילו לתנועה משמעותית.