תארו לכם את התרחיש הבא: אתם פותחים את המחשב בבוקר ומגלים שההזמנות לא מפסיקות להגיע לחנות האיקומרס שלכם. זהו תרחיש משמח לכל הדעות, והמטרה שלי בדיוק: להפוך את החנות שלכם לחיה של מכירות, כלומר, לאתר איקומרס שצומח בצורה אורגנית ומבוססת על אסטרטגיית קידום אתרי חנות מותאמת אישית, שתשנה את רווחיות העסק שלכם מן הקצה אל הקצה ותיקח אותו לפסגות עליהן אפילו לא העזתם לחלום!
לא מדובר בהבטחות ריקות, אלא בתהליך קידום שמביא תוצאות אמיתיות לאורך זמן. כמובן שלכל אתר נדרשת התאמה אישית לפי המטרות העסקיות, קהל היעד והמוצרים, אך בעזרת ידע וניסיון של שנים בקידום אתרי איקומרס נצליח להפוך את האתר שלכם לנכס אמיתי, שמייצר מכירות באופן מוצלח ויציב, באחריות.
חשוב לציין, קידום אתר איקומרס אינו תלוי בהכרח בתקציבים גדולים או בפרסום בגוגל אדס על בסיס יומיומי. כל מה שצריך זו אסטרטגיה שמתאימה לכם אישית – וזה בדיוק מה שאני מביא לשולחן.
✔️ יש לי למעלה מ-10 שנות ניסיון בתחום, במהלכן הבאתי עשרות אתרי חנות לתוצאות מהירות שנשמרות לאורך זמן.
✔️ אני לוקח על עצמי אך ורק קידום של אתרי חנות, שלהם אני משוכנע שאוכל לספק תוצאות.
✔️ איני חוסך על שום דבר בתהליך – אני משקיען, מקצועי ומתחייב להעניק לכם שירות מכל ה-❤️.
✔️ אצלי יש שקיפות מלאה על מה שמתבצע בפועל ועל התוצאות – עם דו”חות מפורטים על העבודה ותוצאותיה.
✔️ אין התחייבות מצידכם בשום צורה – לא תהיו מרוצים? תוכלו לעצור מיידית, בלי אותיות קטנות.
בעת חיפוש אחר פרילנסר קידום אתרים, עליכם לבחור בשותף לדרך, שילווה אתכם צעד צעד עד לתוצאות המיוחלות. כאשר אתם בוחרים בי לקידום קידום אתר חנות, אתם נהנים מהיתרונות הבאים:
כדי שכל קידום חנות וירטואלית יהיה אפקטיבי, חשוב להיות מודעים לאתגרים הקיימים, ואכן בעלי חנויות איקומרס מתמודדים עם לא מעט אתגרים בעת קידום אתרי חנות, בדרכם להגדלת המכירות וחשיפת המותג לקהל יעד רחב יותר. בין האתגרים הנפוצים בעת קידום חנות באינטרנט:
קידום אורגני לחנות וירטואלית דורש תכנון מדויק ויישום מקצועי, אך כשהוא נעשה בצורה נכונה, בכוחו להוביל לתוצאות משמעותיות. בין היתרונות המרכזיים של קידום אתר איקומרס באופן אורגני:
תהליך קידום אתר חנות באופן אורגני כולל סדרת פעולות ממוקדות שמתבצעות שלב אחר שלב, כך שכל שלב תורם להצלחתו של השלב הבא. התהליך מתבצע לאחר קבלת ייעוץ קידום אתרים ע”י מומחה, וכולל את השלבים הבאים:
השלב הראשון והקריטי ביותר בתהליך קידום אתר איקומרס באופן אורגני הוא מחקר מילות מפתח. ללא מחקר יסודי ומדויק של מילות המפתח, כל המאמצים של קידום אתרי איקומרס יהיו חסרי תועלת. מחקר זה מאפשר להבין את הצרכים וההתנהגויות של קהל היעד, ולבנות אסטרטגיה שמבוססת על מונחים שהלקוחות הפוטנציאליים אכן מחפשים. זהו השלב בו מתבצע חיבור בין המוצרים והקטגוריות שבאתר לבין החיפושים שמבצע הגולש במנועי החיפוש. כל מחקר מילות מפתח כולל זיהוי מילות מפתח ראשיות, מחקר מילות מפתח זנב ארוך, ניתוח מתחרים ובחינת טרנדים חדשים בשוק.
השלב הבא בתהליך קידום חנות אינטרנטית הוא בניית אסטרטגיה ממוקדת ומחקר מתחרים. בעזרת אסטרטגיה נכונה, ומחקר מתחרים ניתן להפוך כל תהליך של קידום אתרי חנות באופן אורגני לאפקטיבי וממוקד יותר. הבסיס לכל אסטרטגיית קידום אתרי איקומרס מנצחת טמון ביכולת להבין את קהל היעד שלכם ואת מה שהוא מחפש, כל שכן את המתחרים שיש לכם בשוק. יש לזהות את מילות המפתח שיכולות להוביל אתכם למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש, וחשוב לבחור מילות מפתח שיביאו תנועה רלוונטית ולא רק מספרים. ביטויים כלליים יכולים להיות תחרותיים, ולכן תמיד שווק לשקול בתחילה להתמקד בביטויים פחות תחרותיים, אם אתם רוצים להתחיל לראות תוצאות במהירות. בהמשך נגיע גם לביטויים התחרותיים ביותר וניתן בראש, אך קודם כל נרצה להביא לכם Quick Gains.
בעת קידום אתרי חנות, במקום להתמקד בביטויים כלליים ותחרותיים, כיום נעשה שימוש באסטרטגיה הרבה יותר חכמה וממוקדת והיא קידום אתרי איקומרס דרך ביטויי “זנב ארוך” (Long Tail Keywords). מדובר בביטויים ארוכים, ממוקדים מאוד, שיש עליהם פחות תחרות והם משלבים בדרך כלל שלוש מילים או יותר, ויכולים להניב תוצאות טובות במיוחד עבור חנויות איקומרס. לדוגמה, במקום לחפש “נעלי אדידס”, גולש יכול לחפש “נעלי אדידס לבנות לגברים”. כאן כוונת הגולש ממוקדת יותר, הוא יודע בדיוק מה הוא מחפש וסביר יותר שיבצע המרה (רכישה או פנייה אליכם דרך האתר), מה גם שהביטוי פחות תחרותי ותוכלו לקבל עליו דירוג אורגני גבוה בזמן קצר יחסית של תהליך קידום.
דוגמה נוספת: במקום לנסות להתמקד בקידום של ביטוי סופר תחרותי כמו “חדרי ילדים“, אפשר לנסות לקדם ביטויים שמכילים אותו, הם ארוכים יותר, אך פחות תחרותיים, כמו למשל “חדרי ילדים מעוצבים לילדים”, “חדרי ילדים מיוחדים”, “חדר ילדים נסיכות” וכדומה.
המפתח להצלחה טמון במבנה נכון של האתר ולא רק בעיצוב אטרקטיבי וממשק נעים. אתר שמותאם לצרכים של גוגל ושל הגולשים מבחינה מבנית, יגיע למקום גבוה בתוצאות החיפוש, מה שיביא לעלייה בכמות התנועה וההמרות. אז איך יוצרים מבנה נכון לצורך קידום חנות וירטואלית באופן אורגני? כל דף מוצר באתר צריך להיות מסודר וממוקד, ולכלול פסקת פתיחה קצרה, אחריה יופיעו המוצרים ומתחת למוצרים יופיע תוכן ארוך שמכיל את כל מילות המפתח והמידע לגולש. יש לשלב תכנים מקיפים, מועילים ואינפורמטיביים הכוללים את כל המידע שהגולשים צריכים. זה גם המקום לשלב את מילות המפתח הרלוונטיות שברצונכם לקדם.
אחת המשימות החשובות בכל קידום חנות אינטרנטית היא הגדרת תגיות מטא דיפולטיביות עבור כל עמודי המוצר, במיוחד כאשר מדובר באתר עם מאות או אלפי עמודי מוצרים. חשוב להבין כי תגיות מטא, ובעיקר תגית ה-Title וה-Description, כוללות את המידע שאליו הגולשים נחשפים בתוצאות החיפוש של גוגל. אם לא תוגדרנה תגיות מטא, גוגל עשוי למשוך טקסט רנדומלי מעמוד המוצר, דבר שלא בהכרח ישפיע באופן חיובי על הדירוגים או על שיעור ההמרות. מטרת התגיות האלו היא להבטיח שגוגל יקבל מידע רלוונטי ומדויק על כל עמוד מוצר, וכמובן שבעמודי מוצרים שנרצה לקדם באופן ספציפי או לשים בהם יותר דגש על מילות מפתח, נגדיר את תגיות המטא ידנית.
כאשר בונים חנות אינטרנטית, כל עמוד מוצר מהווה חלק אינטגרלי מקידום האתר במנועי החיפוש. על כן, הטקסטים שמופיעים בעמודים אלו צריכים להיות אינפורמטיביים ומועילים לגולש, ובו בזמן, גם ייחודיים וממוקדים, כדי למנוע כפילויות ולסייע להשיג דירוגים טובים יותר בגוגל. במילים אחרות, כל עמוד מוצר צריך להציע משהו חדש וייחודי לגולש – לא רק מבחינת המידע על המוצר, אלא גם מבחינת הדרך בה המידע מוצג. כדי להימנע מכפילויות, יש להדגיש את היתרונות הייחודיים של כל מוצר, לשחק על הסגנון או השפה, להוסיף תמונות וקטעי וידאו ועוד.
תגית הקנוניקל (Canonical tag) היא כלי חשוב בקידום אתרים אורגני, שמטרתו למנוע בעיות של תוכן כפול. איך זה עובד בדיוק? כשהמוצרים שלכם זמינים בכמה צבעים או גרסאות, כל גרסה של המוצר עלולה להיווצר כעמוד נפרד עם כתובת URL שונה, אך עם מפרט ותיאור זהים. לדוגמה, אם מדובר במוצר שנמכר במספר צבעים, כל צבע של המוצר יכול להופיע בכתובת URL שונה. במקרים כאלה, גוגל עשוי לחשוב שיש לכם תוכן כפול באתר, מה שיכול להשפיע על הדירוג שלו. הפתרון במקרה כזה הוא להגדיר אחד מהעמודים כראשי באמצעות תגית קנוניקל, ולכל יתר השכפולים השונים שלו נגדיר תגית קנוניקל של העמוד הראשי כדי שגוגל יבין שאין כאן תוכן משוכפל.
באתרי איקומרס, התמונות והסרטונים הם חלק בלתי נפרד מהחוויה של הלקוח, שכן הם מאפשרים למבקרים להבין טוב יותר את המוצרים, ויוצרים תחושת אמינות ואיכות. אך לא פחות חשוב מכך, הם משפיעים גם על חוויית המשתמש ועל מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש. תמונות “קלות” שלא שוקלות מעל 100KB מגדילות את מהירות הדף ושומרות על חוויית משתמש טובה. כמו כן, חשוב להגדיר את התמונות באמצעות תגיות ALT שמתארות את התמונה באופן טקסטואלי, כדי לאפשר לגוגל להבין את תוכן התמונה. בתגית ה-ALT תוכלו גם לשלב מילות מפתח שאתם מעוניינים לקדם בכל עמוד ועמוד.
מהירות טעינת האתר משפיעה ישירות על חוויית המשתמש, הדירוגים במנועי חיפוש, וכמובן – על שיעור ההמרה והמכירות. גוגל מעדיף אתרים שמטענים במהירות, ולקוחות לא יהיו סבלניים לזמן המתנה ארוך, מה שיגרום להם לנטוש את האתר ולעבור למתחרים. כיום, ישנם כלים רבים שמאפשרים לקצר את זמן הטעינה של הדפים, מה שיהיה זמין עבורכם, כאשר אתם נעזרים בשירותיו של מומחה קידום אתרים אורגני בגוגל.
היררכיית אתר נכונה היא לא רק עניין של עיצוב יפה, היא גם משפיעה באופן ישיר על קידום האתר במנועי החיפוש, על חוויית המשתמש, ועל היכולת לנווט באתר בצורה נוחה. מבנה ה-URL ויישום נכון של פירורי הלחם (Breadcrumbs) הם שני אלמנטים חשובים של היררכיית האתר, המשפיעים על נגישות האתר, קידום אורגני (SEO) ושימושיות, תוך שמבטיחים שכל עמוד באתר יהיה מאורגן וקל להבנה, הן עבור מנועי החיפוש והן עבור המשתמשים.
כאשר מבצעים קידום אורגני לאתרי סחר, חשוב להימנע מריבוי עמודי 404. עמודי שגיאה מסוג 404, שמציינים שעמוד לא נמצא, עלולים לשדר לגוגל סיגנלים שמשהו באתר לא תקין או לא מעודכן, מה שמפחית את הסיכוי שהאתר ידורג גבוה בתוצאות החיפוש. מה גם שגולשים עשויים להיתקל בדפים שבורים, דבר שמוביל לשיעור נטישה גבוה. על מנת לשמור על ביצועים טובים, לפני שמוחקים מוצרים, מה שקורה הרבה באתרי איקומרס, יש לבצע הפניות 301 לעמודים שנמחקים, כך כל מי שמבצע חיפוש או נתקל בקישור ישן למוצר, ינותב לעמוד רלוונטי – לרוב, עמוד הקטגוריה שאליה השתייך המוצר שאתם מעוניינים למחוק מהאתר.
פילטרים נכונים לא רק משדרגים את חוויית הגלישה, אלא גם עוזרים למשתמשים למצוא את המוצרים שהם מחפשים בקלות ובמהירות, מה שמוביל לשיפור יחס ההמרה. שימוש נכון בפילטרים כמו צבע, גודל, מחיר, מותג ועוד, יכול להוות כלי מרכזי בהצלחת חנות אינטרנטית. פילטרים באתרי סחר הופכים את חוויית הקנייה לפשוטה ונגישה יותר, שכן בעזרתם, הגולש יכול לצמצם את האפשרויות ולהתמקד במוצרים שמספקים לו את הפתרון המדויק ביותר.
בעת קידום אתר חנות וירטואלית באופן אורגני מלבד ביצוע אופטימיזציה של האתר עצמו, יש גם לבנות פרופיל קישורים איכותי. פרופיל קישורים איכותי ומגוון, מהווה חלק אינטגרלי בתהליך קידום אתר חנות, בכוחו להביא לשיפור משמעותי במיקומים בתוצאות החיפוש ולהגביר את תנועת הגולשים לאתר. כמובן שלא מדובר רק בכמות הקישורים, אלא גם באיכותם, באתרים מהם הם מגיעים ובאופן שבו הם מתייחסים לתוכן האתר.
בלוג איכותי, המשלב טיפים מועילים, תוכן אינפורמטיבי ומאמרים שמספקים ערך אמיתי לגולשים, יכול לשפר את דירוג האתר במנועי החיפוש, ולעזור לבסס את המותג שלכם כגורם סמכותי בתחום. בנוסף, הקמת בלוג באתר חנות אינטרנטית מאפשרת להרחיב את תחום הפעילות שלכם מעבר למכירת המוצרים. במקום להסתפק רק בעמודי מוצר וקטגוריה, ניתן להשתמש בבלוג כדי להעניק למבקרים ערך מוסף באמצעות תכנים שמעניקים פתרונות, טיפים והכוונה בתחום המוצרים והשירותים שאתם מציעים, לכן זהו חלק אינטגרלי מקידום חנות וירטואלית בגוגל.
דף מוצר הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בכל תהליך קידום בגוגל לחנות וירטואלית. דף המוצר מציג את המוצר, תוך שמשפיע ישירות על חווית המשתמש, על שיעור ההמרה, ועל דירוג האתר במנועי החיפוש.
בכדי להשיג את התוצאות האופטימליות, יש להקפיד על מספר מרכיבים חשובים בדף המוצר ואלו הם:
קידום אתרי סחר באופן ממומן בגוגל הוא חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה השיווקית. בשוק התחרותי של היום, להופיע בתוצאות החיפוש לא מספיק, ויש להשקיע בקמפיינים ממומנים שמגיעים לקהל הנכון בזמן הנכון. אלו הצעדים לקמפיין ממומן מוצלח בגוגל, שיעזור להגדיל את המכירות ולהשיג את התוצאות המיטביות:
השלב הראשון בכל קמפיין בגוגל הוא חיבור אתר הסחר שלך ל-Google Merchant Center. מדובר בכלי חשוב, שמאפשר לגוגל להבין את מבנה המוצרים ולהציע אותם למשתמשים בזמן חיפושים רלוונטיים בצירוף תמונות ומחירים שלהם כבר בעמוד התוצאות של גוגל, בחלק העליון.
קמפיינים מסוג שופינג הם דרך מצוינת להציג את המוצרים ישירות בתוצאות החיפוש של גוגל. בעזרת סוג קמפיין זה, ניתן להציג את המוצר עם כל המידע שגולש צריך כדי לבצע רכישה: תמונה, שם המוצר, מחיר, ומצב המלאי.
קמפיינים מסוג Performance Max מאפשרים לכם למנף את כל הכלים של גוגל לפרסום ממומן. מדובר בקמפיינים חכמים שמתמקדים בהשגת המטרות שלכם, כמו רכישות, לידים או חשיפות למותג. השיטה הזו פועלת בצורה אוטומטית ומבוססת על אלגוריתמים של גוגל שמבצעים אופטימיזציה לפי נתונים בזמן אמת. היא מאפשרת לכם לחשוף את המוצרים שלכם במגוון פלטפורמות של גוגל תחת קמפיין אחד: רשת החיפוש של גוגל, רשת המדיה של גוגל, יוטיוב, גוגל שופינג ועוד. בכל קמפיין כזה, תוכלו להגדיר עד 15 כותרות קצרות, 5 כותרות ארוכות יותר ועוד 5 תיאורים של 90 תווים, בנוסף ל-20 תמונות, 5 לוגואים של העסק ו-5 קטעי וידאו.
אסטרטגיה מתקדמת שפונה אל הגולשים שכבר ביקרו באתר שלכם, בין אם הם ביצעו רכישה ובין אם לא. כל גולש שביקר באתר שלכם, יצפה במודעות מותאמות אישית שיעזרו להחזיר אותו ולהניע אותו להשלים את הרכישה.
במטרה להניע את הגולשים לבצע רכישות, באפשרותכם להוסיף לקמפיינים שלכם קודי קופון או הנחות מותאמות אישית. הצעת הנחה או קוד קופון יכולה להניע גולשים שהתעניינו במוצרים מסוימים, להשלים את הרכישה.
תהליך קידום חנות וירטואלית בגוגל באופן אורגני יכול לקחת בין 3 ל-18 חודשים עד שרואים תוצאות משמעותיות, תלוי במידת התחרות בתחום ובצעדים שננקטים בעת קידום אתר חנות.
כן, קידום אתרי איקומרס באופן אורגני יכול להיות מאוד יעיל גם עבור חנויות קטנות וחדשות, תוך שמירה על אסטרטגיית קידום מותאמת אישית שתסייע להן להתבלט בתוצאות החיפוש.
קידום חנות באינטרנט באופן אורגני מעניק יתרון ארוך טווח ומביא תנועה איכותית ויציבה יותר, בעוד שפרסום ממומן דורש תקציב מתמשך. שילוב בין שני סוגי הקידום, ממקסם את התוצאות.
visibility_offהשבת את ההבזקים
titleסמן כותרות
settingsצבע רקע
zoom_outזום (הקטנה)
zoom_inזום (הגדלה)
remove_circle_outlineהקטנת גופן
add_circle_outlineהגדלת גופן
spellcheckגופן קריא
brightness_highניגודיות בהירה
brightness_lowניגודיות כהה
format_underlinedהוסף קו תחתון לקישורים
font_downloadסמן קישורים