שיווק דיגיטלי – הכלים הבסיסיים שאתם חייבים להכיר

השיווק הדיגיטלי הולך ומשתכלל ותופס יותר ויותר מעוגת הפרסום בחברות. היום כבר ברור שחלק נכבד מהלקוחות הקיימים והפוטנציאליים נמצאים בדיגיטל ואם לא נמצה את אפשרויות הפרסום שם, אנחנו פשוט נאבד אותם. פרסום קמפיינים בגוגל ובפייסבוק הוא בגדר must have בשיווק דיגיטלי, כך גם קידום אתרים אורגני SEO, על מה אסור לכם לוותר בשיווק בדיגיטל? בכתבה הבאה:

קידום אורגני – SEO

קידום אתרים אורגני SEO הוא אחד מהדרכים הותיקות והבטוחות לקידום נכון של האתר לטווח ארוך. לרוב מדובר בשירות שחברה העוסקת עם בניית אתרים בוורדפרס תציע לכם והוא כולל פעולות רבות, שמטרתן הסופית היא לגרום לאתר שלכם להופיע גבוה יותר בתוצאות מנועי החיפוש, ובראשם בגוגל. בין הפעולות שנכללות בתחום קידום האתרים האורגני: יצירת תוכן איכותי ומעניין, שיפור חוויית המשתמש באתר, קישורים לאתר, יחסי ציבור, אופטימיזציה מקצועית ומדויקת, מעורבות ברשתות החברתיות ועוד.

פרסום בגוגל

אחד מהכלים הבסיסיים בעולם השיווק הדיגיטלי הוא יצירת קמפיינים בתשלום שמופיעים ברשת החיפוש של גוגל וכן מודעות של גוגל המופיעות באתרים שונים. מדובר בתהליך קצר טווח לעומת SEO, ומה שחשוב כאן היא לוודא שהכסף מנוצל כראוי בקמפיין ומביא לתוצאות הרצויות. בניגוד לפרסום במדיה אחרים, כאן יכולת המדידה וניתוח התוצאות היא גבוהה במיוחד. אנחנו יכולים להחליט על תקציב מסוים (תשלום פר הקלקה), ולבחון בצורה מדויקת מה התקציב הזה הניב ברמת יחס ההמרה.

פרסום באאוטבריין וטאבולה

קידום כתבות באמצעות אאוטבריין וטאבולה חוסך עשרות אלפי שקלים של פרסום כתבה בכלי תקשורת ספציפי. מדובר למעשה בקידום תוכן, אשר התשלום עליו נעשה עפ”י הקלקות והוא כולל אפשרות להשארת פרטים או פנייה למפרסם הכתבה. שיטת הפרסום בפלטפורמות אלו פשוטה למדיי – בסוף כתבה כלשהי מופיעה משבצת קישורים לכתבות הנקראת “אולי יעניין אותך גם”. בתוך משבצת זו עשויה להופיע הכתבה אותה נרצה לקדם, והיא משובצת שם בהתאם לקריטריונים המוגדרים מראש, כמו: תחומי עניין, רלוונטיות לכתבה הנקראת, שעות פרסום ועוד. היתרונות המרכזיים של שיטת הפרסום הזו היא שליטה בתוכן, אפשרות להנעה לפעולה חכמה, הופעת תכנים של המפרסם באתרי תוכן מרכזיים ויצירת אמינות כלפי הקוראים.

ניהול רשתות חברתיות

ניהול התכנים ברשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ועוד הוא אחד מהכלים השיווקיים המשמעותיים ביותר בימינו. מעבר לניהול העמודים הרשמיים, ברוב המקרים יש צורך גם לנהל קמפיינים ממומנים בעמודים האלה, לעתים לנהל קהילות, לייצר שיח עם הגולשים ועוד. כיום, גולשים רבים נעזרים ברשתות החברתיות על מנת לחפש מידע מקצועי אודות מוצרים ושירותים שונים, כך שהרשתות החברתיות הפכו לפלטפורמות לבניית קישורים, שמסייעות בשיפור הדירוג בגוגל.

רימרקטינג

רימרקטינג (שיווק מחדש) הוא אחד מהאמצעים היעילים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי. מדובר בשיווק ש”רודף” אחרי המתעניינים באתר / במוצר / בשירות, בין אם באמצעות מודעות, ניוזלטר, פרסום בפייסבוק וכדומה. ברימרקטינג תוצאות ההמרה גבוהות היות והפנייה היא ממוקדת ללקוחות שהראו צורך, והפרסום בעצם נותן להם מענה.

לסיכום, הצגנו כמה כלים בסיסיים שכדאי מאוד שיהיו לכל מי שעוסק בשיווק דיגיטלי. כל אחד מהכלים שהצגנו הוא תחום התמחות נרחב בפני עצמו, שכולל היבטים רבים. ישנם טרנדים בשיווק הדיגיטלי, אבל חשוב שלא להתפתות לפרסום לפי טרנדים לפני שמיצינו את הכלים שהם בגדר חובה לכל עסק.

שתפו חברים

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

השאירו תגובה