קיצור קישורים – איך עושים את זה והאם זה טוב או לא?

ברוכים הבאים לוורדפרס. זה הפוסט הראשון באתר. ניתן למחוק או לערוך אותו, ולהתחיל לכתוב.

במרחב הדיגיטלי יש העדפה מובהקת לתמציתיות. קצר וקולע, ארוך וצולע. בהתאם, יש ביקוש רב לאופציה של קיצור קישורים ולא מעט חברות שמספקות את השירות. בדרך כלל יש בחירה בין מסלול חינמי לבין מסלולים שבהם נדרש תשלום חודשי, כשבאופן טבעי בו התמורה גבוהה יותר.

למה כדאי לקצר קישורים?

לינקים לדפים שונים באינספור אתרי האינטרנט הקיימים הם תוספת מקובלת למגוון רחב של טקסטים במרחב הדיגיטלי. כשהקישור משולב בתוכן בתוך אתר, נהוג בלא מעט מקרים לא להציג את הלינק עצמו, אלא לכתוב “לחצו כאן” (כשלחיצה על צמד המילים הזה מעבירה את הגולש ליעד הרצוי), או אפילו להלביש על הקישור ביטוי שקשור לתוכן או אפילו משפט שלם (שנקרא עוגן). ברשתות חברתיות, לעומת זאת, אין את האופציה הזו ולכן יופיע הלינק עצמו – כלומר כתובת ה-URL שאליה רוצים להפנות. בנוסף, ישנם גם מקרים שבהם רוצים להדגיש את העובדה שמדובר בקישור, ולכן הוא מופיע באופן מפורש.

כשזה המצב, וכשכתובת ה-URL ארוכה, התוצאה עלולה להיות לא אסתטית ובנוסף יש גולשים רבים שנרתעים מקישורים שכוללים עשרות תווים. לינקים ארוכים גם מגדילים את הסיכון לשגיאה שתמנע מהגולשים להגיע למקום הרצוי מבחינתנו – ולכן מוצע השירות של קיצור אתרים.

מהם החסרונות של ה-URL-ים המקוצרים?

לצד היתרונות של קיצור קישורים ישנם גם מספר חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם:

  • חשד – כתובת מקוצרת מעוררת בחלק מהמקרים חשד, בגלל שאי אפשר לזהות את האתר, ולכן יהיו גולשים שיירתעו מללחוץ על הלינק.
  • פרטיות – מידע לגבי כמות הלחיצות על הקישור ומאפייני הגולשים שעשו זאת עלול להיחשף לעיניים לא רצויות.
  • חסימה – יש מקומות באינטרנט שלא מוכנים לפרסם קישורים מקוצרים.

כמה תווים כולל קישור מקוצר?

מספר התווים של הקישור המקוצר תלוי במקום שבו ביצענו את הפעולה. השירות המוכר ביותר בתחום, Bitly, מקצר כל כתובת URL שתזינו בו ל-15 תווים בלבד. במקרים אחרים, הקישור המקוצר יהיה ארוך יותר, אבל עדיין קצר משמעותית מהמקור – כך שעדיין ישנה תועלת בלתי מבוטלת בפעולה (בטוויטר למשל כל ציוץ מוגבל ל-140 תווים בלבד, כך שכל תו שנחסך הוא משמעותי).

התועלת הנוספת של קיצור קישורים

החברות שמבצעות קיצור קישורים מספקות, בחלק מהמקרים, ובדרך כלל לא במסלול החינמי – מידע שעשוי להיות יקר ערך לגבי הלחיצות על הכתובת המקוצרת שהן יצרו עבורנו.

בין הנתונים שנקבל גישה אליהם (כאמור, לרוב תמורת תשלום):

  • מספר הלחיצות על הלינק
  • המכשירים שבהם השתמשו הגולשים שלחצו על הקישור המקוצר
  • המדינות שמהן הם מגיעים
  • ועוד.

המידע יכול להוות בסיס להחלטות שישדרגו את השיווק הדיגיטלי במסגרת קמפיין פרסום כזה או אחר.

Bitly מאפשרת (בתשלום) גם יצירת כתובות מקוצרות מותאמות אישית לצרכים שלנו, כלומר כשאנחנו אלה שבוחרים את התווים שיופיעו אחרי ה-“/bit.ly”. אופציה זו מנטרלת במידה מסוימת חלק מהחסרונות של הקישורים המקוצרים.

שתפו חברים

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

השאירו תגובה