איך לעצב באנר לאתרים?

בעידן הדיגיטלי הנוכחי אי אפשר לגלוש באתרי אינטרנט מבלי שהמסרים השיווקיים יבצבצו מכל עבר בדמות באנרים מושקעים.
באנר היא מודעת פרסום אינטרנטית, שתפקידה להעביר מסר או להניע את הגולש לבצע פעולה. למשל, באנר לרכישת מוצר או באנר הרשמה לקורס, באנר אינפורמטיבי שמעדכן על שינויים בחוק ועוד.


בשנים האחרונות הבאנרים קפצו מדרגה עם עיצובים מרהיבים, אפקטים של הנפשה ואלמנטים אינטראקטיביים. עיצוב באנרים מחייבת חשיבה אסטרטגית, הקפדה על עיצוב, שילוב המלל ומעקב אחר המרות, זאת על מנת להבין אם הבאנר אכן משיג את המטרה. לא מספיק לצאת עם באנר לאוויר העולם, יש לבצע אופטימיזציה בנראות, במיקומים ובשינויים של הבאנר למיטוב התוצאות.

גיבוש מטרת הבאנר

ישנם באנרים מסוגים שונים למטרות שונות: העלאת המודעות (למשל, על אירוע קרב ובא), הפצת קולקציה חדשה (לקראת ההשקה), הטבות והנחות (כדי להיכנס לחנות מקוונת ולבצע רכישה). החליטו מהי מטרת הבאנר, לאיזה קהל יעד הוא פונה לפי זה יהיה לכם קל יותר לבחור את האלמנטים שהוא יכיל.
זכרו – באנר אמור להעביר מסר בקצרה ולכן, יש להתמקד במה שחשוב – משפט מפתח, לחצן הנעה לפעולה, רקע של תמונה או סרטון שעושים הבדל – מושכים את תשומת לב הגולש, רלבנטיים עבורו וגורמים לו לבצע הקלקה.
לרוב המיתוג של החברה ישתקף בבאנר על מנת לשמור על זהות המותג בין אם זה בגוונים, בלוגו, בתמונות שחוזרות ומזוהות עם המותג ולכן יש לבחון שאכן הבאנר משדר את מה שברצונכם לשדר – האופי של בית העסק וגם עומד במשימה, ומניע לפעולה.

התאמת הבאנר לסוג האתר

חשוב מאוד להתאים את הבאנר לסוג האתר ובעיקר למיקום בו הוא עתיד להשתבץ. ישנם באנרים עליונים ובאנרים צדים ובאנרים באמצע המלל ויש לעצב מראש את הבאנר על פי המידות הנתונות, כדי שהוא יתאים למקום. מעבר לגודל, יש לקחת בחשבון את השפה והחזות של הבאנר כך שישתלב בהרמוניה באתר בו הוא עתיד להיות מוצג, כדי שייראה חלק טבעי ממנו וידבר בשפה של קהל היעד אך גם כמובן יבלוט ויקפוץ לעין. ניתן לבחור באנר סטטי המבוסס על תמונה או בבאנר דינאמי של אנימציה או עם אפקטים מונפשים או תחילת סרטון, הכל תלוי במה שברצונכם להעביר, בקהל היעד ובתקציב.

שילובי גוונים נכונים והיררכיה של אלמנטים

אין ספק שלגוון הבאנר יש חשיבות והשפעה על ההקלקות, כשמצד אחד, ברצונכם להמשיך את התדמית האחידה של המותג ומצד שני, גם להדגיש את המלל על רקע. לרוב יהיה קונטרסט עז בין גוון הרקע לצבע המלל וגוונים שיתאימו לסוג האתר או למטרה שלשמה נוצר הבאנר מלכתחילה. למשל, צבעים עליזים של קיץ ואנרגיות לקהל יעד צעיר או לפרסום חופשות או גוונים דרמטיים להפצת אירועים במועדון לילה.
שימו לב להיררכיה של המלל, כדי לשמור על איזון. אילו אלמנטים יתפסו יותר בולטות? בגדול יופיעו האלמנטים החשובים ביותר – מבצע, הנחה, שם המותג, כפתור הנעה לפעולה.
על מנת להניע להקלקה חשוב שתהיה הצעת ערך או משהו שמעורר מוטיבציה כדי לבצע הקלקה – לדוגמא, מבצע לזמן מוגבל.
כדאי לבדוק את הבאנר ואיך הוא נראה הן מהדסקטופ והן מהמובייל, על מנת לוודא שהעיצוב רספונסיבי וייראה טוב בכל סוג של מכשיר.

מי יעצב לכם באנר לאתרים?

אומנם ניתן לעצב באנרים בתוכנות ופלטפורמות שונות, אך כדי להגיע לביצועים טובים, באיכות הגבוהה ביותר, כולל אסטרטגיה וקופירייטינג שיעבוד היטב בשטח ויביא לתוצאות, כדאי לפנות לסטודיו לעיצוב ומיתוג, או משרד דיגיטל שמתמחה בפרסום ממומן (אולי גם בקידום אורגני) שיעזור לכם לפצח את הרעיון וליצור באנרים אפקטיביים שיתאימו לתוכנית השיווקית והעסקית שלכם.

שתפו חברים

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

השאירו תגובה