איך לעצב באנר בצורה מושלמת?

בכל מקום שתגלשו אליו, רוב הסיכויים שילכדו את עינכם באנרים – מודעות פרסום מקוונות שנחשבות לאמצעי פרסום דיגיטלי אותם ניתן לשבץ באתרי אינטרנט, פורטלים, מנועי חיפוש.
ישנם באנרים שמטרתם להעביר עדכונים חדשותיים, להנחות בביצוע משימות ואחרים – להציג מסרים שיווקיים ולהניע לפעולה.
ברוב המקרים לחיצה על הבאנר תוביל לאתר אינטרנט, דף נחיתה או טופס השארת פרטים ולכן, חשוב מאוד להשקיע בעיצוב באנרים ממירים שיביאו לידים.
מדובר באמצעי פרסום אטרקטיבי שנמדד בעלות לקליק או זמן אוויר ובתכנון באנר יש לקחת בחשבון את קיומם של פרמטרים שונים המשפיעים על סוג הבאנר (אופקי, אנכי), מידות ומיקומו ברחבי האתר (תחתון, עליון, צדי).
מצד אחד, יש עניין בהפיכת הבאנר למוקד העניין המרכזי ומצד שני, אינכם רוצים שהוא ישתלט ויגרום לאי נוחות ברמה שהגולש “יברח” מהאתר או יסגור את הבאנר.

אז איך מגיעים למתכון הנכון? לפניכם מספר דגשים בעיצוב באנר אפקטיבי:

אסטרטגיה – הרעיון מאחורי הבאנר

החליטו מהי מטרת הבאנר, כיוון שהיא משפיעה על עיצובו בין אם מדובר בחשיפה של מוצר חדש, קידום אירוע, השארת פרטים ולפי זה החליטו איזה טקסט לשזור ברחבי הבאנר וכיצד לשלב אותו בהרמוניה עם הרקע והעיצוב הכולל. למשל, אם האתר מזוהה בגוונים בהירים – יתכן שהבאנר יהיה בגוון בהיר עם טוויסט וזריקת צבע קלה על מנת ליצר בולטות או מסגרת שעושה הבדל.
כמו כן, ישנן נושא קהל היעד ויש להתאים את עיצוב הבאנר לקהל היעד: ססגוני ונועז לקהל צעיר, פורמאלי וסולידי לקהל מקצועי וכן לאופי האתרים בהם יעלה הבאנר.
מהבחינה הטכנולוגית יש להקפיד על מידות ורספונסיביות, כך שהבאנר יתאים לצפייה בדסקטופ אך גם למובייל ולכל סוג של מכשיר סלולרי.

עיצוב באנרים לקמפיין

פלטת צבעים ומסרים שיווקיים

ערכת הצבעים לפיה יעוצב הבאנר היא קריטית כאשר הצבע הוא גם תוצר של המותג _שפה עיצובית המזוהה עמו) אך גם של האתר, קהל היעד, המסר. לדוגמא: ישנן אסוציאציות תרבותיות ויש גוונים שנקשרים למסרים שיווקיים: למשל, ירוק לעיתים מזוהה עם טבע אך גם כסף, אדום מדגיש דחיפות וכדומה.
חשבו על הרושם שתרצו לייצר והקפידו על בחירה של תמונות איכותיות, שימוש באנימציה או אפקטים ווידאו על מנת להבליט את הבאנר ככל שניתן ולהפיח בו חיים. ברוב המקרים אסטרטגיה של קונטרסט תתאים (פונט ומלל בגוון כהה על גבי רקע בהיר או להפך).
חדדו את המסר השיווקי: בשל מגבלת המיקום של מלל על גבי הבאנר, לרוב נשתמש בטיזרים קצרים וקולעים, שמעוררי סקרנות או מידע אינפורמטיבי חשוב (לדוגמא, לגבי מיקום וזמן של אירוע). ניתן לקשר גם את המלל על גבי הבאנר לאופי האתר. לדוגמא – אתר של טיולים לייצר קישור בין המסר לאתר כמו “רוצים לטייל בעולם ומחפשים את התיק המושלם לכך?” ולתת מידע קצר שיגרום לגולש להקליק. הצעות ערך כמו הטבות, הנחות וקופונים מעלים את סיכוי ההקלקה.  
שימו לב להיררכיה של הטקסט על גבי המודעה: כותרת או טיזר, מידע מהחשוב ביותר והנעה לפעולה.

כדאי מאוד לבצע אופטימיזציה להתנהגות הגולשים ולתגובתם כלפי הבאנר, כדי לבצע שינויים נדרשים במידת הצורך ולמקסם את האפקטיביות של הבאנר. הכינו כל מודעה במגוון גדלים לפי הפלטפורמות השונות, כשאפשר גם לייצר מודעות בהמשכים: למשל, לקראת הפתיחה של החנות, תחילת האירוע, מבצעים שונים לטיסות לחו”ל.
היות ובאנרים משחקים תפקיד כה חשוב באתרי אינטרנט ובמיוחד במסגרת מסע פרסום יקר, כדאי לפנות למקצוענים – סטודיו למיתוג ועיצוב, שמכירים את הממשקים, הפלטפורמות ובעלי ניסיון רב בפיצוח והוצאה לפועל של עיצובים ומודעות מקוונת שימשכו את תשומת לב הגולשים וימירו יותר.  

שתפו חברים

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

השאירו תגובה