מדוע קידום אתרים הוא מקצוע מבוקש ואיפה מומלץ ללמוד אותו?

אחרי שבתחילת המחצית הראשונה של שנת 2020 כל העולם הפיזי הושבת בשל מגפת הקורונה, העולם הוירטואלי המשיך להתנהל כסדרו ואף להתפתח יותר. הצורך בקבלה של שירותים וקבלת סחורות לא פחת, בעוד שמציאות חדשה הוכתבה לחברה כולה: אסור לקיים שום מגע בין אנשים, וזאת כדי למגר את המגפה.

בעלי העסקים הפיזיים נותרו חסרי אונים. אך במקביל אליהם, במעין בועה דיגיטלית, עסקים שהתנהלו במקביל עם נכס דיגיטלי (בלבד או לצד עסק פיזי) חיו חיים אחרים לגמרי: שצף ההזמנות לא פסק, שירותים המשיכו להינתן וחלקם אף דיווחו על עלייה ברווחים.

תוך כדי משבר הקורנה, כבר היה ברור שהעולם שלנו מחולק לשניים – עסקיים שתלויים בנורמליזציה כדי להתקיים, וכאלו שהם פשוט בלתי תלויים ויכולים להמשיך להתנהל בלי קשר לבעיות בעולם הפיזי (או שמא יגיע ‘משבר אינטרנט’ בתרחיש בדיוני כלשהו?).

מי שהיו המרוויחים העיקריים של משבר הקורונה היו מקדמי האתרים. הצורך בכישורים שלהם, שגם ככה היה מאוד גבוה עוד קודם לכן, הפך לתכוף ומבוקש יותר. העוגה התקציבית של בעלי העסקים התחלקה מחדש וריכוז המאמץ הפרסומי כוון לשיווק הדיגיטלי. לאור זאת, הזירה האינטרנטית הפכה לתחרותית יותר בגלל התחרות והדרישה למקדמי אתרים מקצועיים שידעו להסתגל למצב החדש ולנצל הזדמנויות.

אז מה היה הפרופיל של מקדם האתרים המבוקש? כיצד חברה לשיווק דיגיטלי בוחרת להעסיק איש מקצוע אחד על פני השני? בגדול, בדיוק כמו שבעלי העסקים בוחרים את החברה לשיווק הדיגיטלי שלה – סל השירותים והיכולות שהיא יודעת לספק. אז מהם אותם כלים שאיש לקידום אתרים צריך לשלוט בהם?

מיהו מקדם אתרים מקצועי?

נתחיל בזה שכאשר מדובר בקידום אתרים – ישנן 2 אסטרטגיות שמשלימות את עצמן: קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן (SEO & PPC). קידום אורגני מתייחס לכל ההתאמות שיש לבצע באתר במטרה שהוא יופיע במיקומים טובים בתוצאות החיפוש “הרגילות” של גוגל. קידום אורגני ידוע בכך שכדי לראות תוצאות יעילות, צריך להתאזר בסבלנות רבה, שכן העלייה בדירוג במנוע החיפוש עד למקומות ריאליים מגיעה רק כעבור זמן רב.

לעומת זאת, קידום אתרים ממומן מתייחס לפרסום שיופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל, והוא זמין באופן מיידי לכל מי שישקיע תקציב פרסום. בסוג זה של פרסום, ולהבדיל מהקידום האורגני, עבור כל הקלקה על מודעה – המפרסם ישלם סכום כסף לפי שווי ערך מילת המפתח ובהתאם לתחרות שלה. ככל שהביטוי יותר מבוקש, כך המחיר לקליק יהיה גבוה יותר.

איפה ללמוד קידום אתרים

באילו כלים מקדם אתרים אורגני מקצועי צריך לשלוט?

אז קודם כל יש את הנושאים הטכניים הבסיסיים של אופטימיזצית אתר On-Page & Off-page.

:SEO On-page כולל את התהליכים שיש לבצע בתוך האתר כדי להתאים אותו לגוגל. התהליך כולל בין היתר ניהול תגיות HTML והיררכית אתר, אופטימיזציה לכותרות העמודים ותיאורם, אופטימיזציה למדיה (משקל תמונות ותגיות Alt), כתיבת תכנים, יצירת מיפוי והיררכיית אתר פנימית ועוד.

SEO Off-page: כולל בעיקר ניהול של בניית קישורים נכנסים ויוצאים מהאתר וכתיבת תכנים רלוונטיים שיוסיפו עוד שכבות של מידע ברשת על אתר העסק.

ההבדל בין איש קידום אתרים מן השורה למקצוען

החלקים האלו הם בסיסיים. כשמדובר ביכולות המתקדמות יותר, מצופה מהמקדם להבין טוב יותר בקוד כדי להשפיע על הקידום באופן רחב יותר – כמו הטמעת סכמות שיציגו מידע אודות האתר כבר בתוצאות החיפוש של גוגל כמו סכמת דירוג כוכבים או סכמת שאלות ותשובות נפוצות.

בנוסף לכך, הוא ידע לשפר את זמן מהירות טעינת האתר במטרה לשפר את הביצועים שלו בדרכים מתקדמות, למשל על ידי בחינה של דוחות GTmetrix ולהתאים את האתר לדרישות הממצאים, להסיק מסקנות מדוחות Google Search Console ולשפר את חווית המשתמש באתר בהתאם לזרימת המשתמשים שהוא יבחין בה דרך Google Analytics.

באילו כלים מקדם אתרים PPC צריך לשלוט?

עד כה התייחסנו לכלים שמסייעים בקידום האורגני. כשמדובר בקידום ממומן, אנו ממליצים לבדוק שהמקדם יידע לשלוט בכל הקשור למערכת Google Ads:

  • הכנת תשתית האתר לשיווק הכוללת חיבור בין Google Analytics ל-Google Ads וייבוא קהלים לרימרקטינג.
  • הגדרת מעקב אחר המרות.
  • החלפת מספר הטלפון באתר למספר טלפון וירטואלי של גוגל (אופציונאלי).
  • הגדרת כללים אוטומטיים לניהול הקמפיין.
  • הגדרת סוגי התאמה לביטוי, כולל מילות מפתח שליליות.
  • יצירת תבנית URL עבור מעקב מתקדם.
  • חלוקה נכונה לקבוצת מודעות, לאחר מחקר מילות מפתח.
  • התייחסות לציון האיכות של מילות המפתח.
  • יצירת תכנים דינמיים.

איפה לומדים לעשות את כל הדברים האלו?

בהתחלה, לא מצופה מאף מקדם אתרים מתחיל לשלוט באופן מקצועי בכל הכלים שצוינו לעיל, שכן כדי לתפעל אותם באופן נכון נחוץ לצבור הרבה פרקטיקה. לאחר עבודה על אתרים רבים, מצופה ממקדם האתר לדעת מה הוא צריך לעשות ללא צורך בצ’קליסט, אלא על סמך הניסיון שהוא צבר.

ובכל זאת, במידה ומי מכם ירצה לנהל עבור עצמו את קידום האתר או שהוא ירצה להשתלב בתעשייה כמקדם אתרים, אנו ממליצים על הקורס לקידום אתרים של חוליאן טרומפר (JT Digital) שמכיל במסגרת ההכשרה מידע מקיף ועשיר מאוד + המחיר שלו זול משמעותית בהשוואה ליתר ההכשרות המקצועיות האחריות לקידום אתרים.

לסיכום – קידום אתרים הוא עסק מבוקש והיום הוא אפילו נחוץ יותר. הצרכנים עצמם מבינים שניתן לקבל שירותים מצוינים גם Online. חברות האשראי דיווחו על עלייה משמעותית בסליקות האינטרנטיות (בעיקר בתחום המזון) במחצית הראשונה של 2020. בעקבות המציאות החדשה שנוצרה לנגד עינינו – אנו ממליצים לבעלי עסקים שעדיין לא שילבו בעסק שלהם גם אתר אינטרנט ליישר קו עם המתחרים שלהם ולתת ללקוחותיהם את היכולות לצרוך שירותים גם באופן מקוון.

שתפו חברים

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

השאירו תגובה