מהי מפת אתר (Sitemap.xml) ומדוע היא חשובה לקידום אתרים?

כל בעל אתר רוצה מן הסתם שגוגל תדע שהוא קיים, ולא “רק” תדע שהוא קיים אלא גם תבין מיד מה הוא כולל ומה חשוב בו במיוחד. מפת אתר היא הדרך שלנו לספק לגוגל את כל המידע, כדי להופיע בתוצאות החיפושים הרלוונטיים ועל-מנת שניתן יהיה לקדם את האתר באופן אפקטיבי.

באילו מקרים חשוב במיוחד ליצור מפת אתר?

יצירת מפת אתר – באנגלית הביטוי נקרא sitemap.xml – מומלצת במיוחד במקרים הבאים:

  1. כשבונים אתר חדש – גוגל סורקת את האינטרנט כל הזמן, כך שבאופן עקרוני רוב הסיכויים שבשלב כלשהו היא תאתר גם אתר חדש שהועלה לרשת. מצד שני, אם מדובר בדומיין שעדיין לא הוכיח את עצמו כסמכותי וחזק, עלול לעבור פרק זמן ארוך יחסית עד שגוגל “תגלה” אותנו, ולכן כדאי לעזור למנוע החיפוש ופשוט להציג את האתר.
  2. אחרי שינויים משמעותיים – אם כבר השקענו זמן, תשומת לב ומשאבים נוספים בעדכון האתר והעשרתו, כדאי ליידע בהקדם את גוגל כדי ליהנות מיד מהרווחים – דירוגים גבוהים יותר בחיפושים הרלוונטיים.
  3. כשהאתר כולל שלל סרטונים, תמונות ותוכן באופן כללי – במקרה כזה ל- sitemap xml יש 2 תפקידים חשובים: להבטיח שגוגל מודעת לקיומם של כל התכנים, ולעזור למנוע החיפוש להבין את מידת החשיבות של כל אחד מהם.
מפת אתר Sitemap

מה כוללת מפת האתר?

מפת אתר כוללת רשימה של כל העמודים באתר, עם מספר פרטים חיוניים לגבי כל עמוד. בפרט, כדאי לכלול בה את תאריך העדכון האחרון של כל דף באתר ודירוג של סדר העדיפות של הדף מבחינתנו.

בנוסף, מומלץ ליצור מפת XML נפרדת לכל הסרטונים שהועלו לאתר (ולא הוטמעו דרך יוטיוב). במפה הזו נספר לגוגל גם מה השם של כל סרטון, כמה זמן הוא נמשך וגם נוסיף תיאור. עוד מפות שכדאי לבנות הן של התמונות באתר (כדי שהן יוכלו להופיע אצל הגולשים שמבצעים חיפושים ב-Google Images), ושל הפוסטים שהועלו לבלוג באתר.

איך מגישים לגוגל קובץ Sitemap xml?

לאחר שבנינו מפת אתר, או כאמור מספר מפות xml, אנחנו שולחים אותן לגוגל באמצעות ה-Search Console. דרך כלי זה ניתן לבצע מגוון רחב של פעולות במסגרת קידום אתרים בגוגל, וביניהן גם שיתוף המפה עם גוגל. העלאת קובץ sitemap.xml ל-Search Console מובילה במרבית המקרים לאינדוקס מהיר במיוחד.

חשוב להשוות בין רשימת העמודים שהוגשה לגוגל דרך הקונסולה הנ”ל לבין העמודים שמופיעים בפועל בדפי תוצאות החיפוש. לשם כך כותבים את האופרטור site: (סייט נקודותיים) בשורת החיפוש ועוברים על כל הכתובות המאונדקסות. פער משמעותי בין מספר הדפים שהוגש לגוגל לבין מספר הדפים המאונדקסים מעיד על בעיה בבניית האתר וכדאי כמובן לפתור אותה בהקדם על מנת שכל התכנים יהיו נגישים לגולשים.

המלצה נוספת היא להפקיד את מלאכת יצירת מפת האתר בידי אנשי מקצוע מנוסים, וכך ליצור בסיס איתן לקידום מוצלח.

שתפו חברים

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

השאירו תגובה